הצעות אי האמון בממשלה זכו לרוב: אייכלר: "המלחמה ברפורמים קיומית"

איתי גדסי No Comments on הצעות אי האמון בממשלה זכו לרוב: אייכלר: "המלחמה ברפורמים קיומית"

למרות שהצעות אי האמון של הליכוד, יהדות התורה וש"ס זכו לרוב במליאה – בשל היעדר רוב לקואליציה, אך בשל שההצבעות לא הגיעו ל-61 חכי"ם שתמכו ההצעות לא התקבלו

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שוב התגלתה השבריריות של הקואליציה הנוכחית, שתי הצעות אי האמון שהגישו היום (שני) סיעות האופוזיציה זכו לרוב במליאת הכנסת אך לא התקבלו מכיוון שלא זכו לתמיכה של 61 חברי כנסת.

ההצעה "כישלון הממשלה בהתמודדות עם הגרעין האיראני ובהזעקת דעת הקהל בארצות הברית ובעולם כולו" של הליכוד זכתה לרוב של 47 חסרי כנסת מול שלושה מתנגדים, אך מאחר שנדרש רוב של 61 לא התקבלה.

ההצעה "ממשלה הנכנעת לארגונים הרפורמים ופוגעת בערכי יסוד של הציבור החרדי איננה ראויה לאמון" של ש"ס ויהדות התורה זכתה לרוב של 49 חסרי כנסת ללא מתנגדים, אך מאחר שנדרש רוב של 61 לא התקבלה.

ח"כ ישראל אייכלר הציג את הצעת יהדות התורה ואמר: "אנחנו מדברים היום על אי אמון בממשלה שנכנעת והופכת לממשלה רפורמית, דבר שלא היה מאז קום המדינה. אני בא ואומר לעם היושב בציון שלא יודע שהמלחמה הזאת של הרפורמים נגד היהדות היא מלחמה קיומית לא פחות מהמלחמה הפלסטינית".

אייכלר תקף ואמר, "יש להם אינטרס פוליטי, כמובן. אנחנו גם רואים שגדולי האויבים של מדינת ישראל באוניברסיטאות ובהפגנות נגד ישראל על פשעי המלחמה שמדינת ישראל עושה נגד הפלסטינים הם מתבוללים שבאו מהקהילות הרפורמיות ושמותיהם ידועים".

אייכלר פנה לאזרחי המדינה ואמר, "אני קורא לכל האזרחים היהודים, החילוניים והמסורתיים והדתיים, ובוודאי החרדים, לא לאפשר להפוך את מדינת ישראל למדינת אויב לעם היהודי ולתורת ישראל, בשום פנים ואופן".

השר לשירותי דת מתן כהנא השיב בשם הממשלה ותקף את נציגי הציבור החרדים: "אתם נלחמים נגד הרבנים שלי ונגד בתי המדרש שחברי ואני גדלנו בהם. מבחינתכם אין בית מדרש אורתודוקסי של הציונות הדתית. יש או רפורמים או חרדים. אתם נלחמים נגד זכותה של הציונות הדתית להגדרה עצמית. אתם רוצים את הציונות הדתית קטנה וכנועה".



0 תגובות